Pers

Funding Options transformeert kleinzakelijke financiering met het eerste volledig-geïntegreerde, real-time kredietplatform, de Funding Cloud (™)

26 apr. 2021

Londen, 27 april 2021: Funding Options, dé marktplaats voor zakelijke financiering, introduceert de Funding Cloud (™), een technologie- en cloud-based platform dat de kleinzakelijke financieringsmarkt in het Verenigd Koninkrijk (VK) flink opschaalt en versnelt. Kredietverstrekkers als Just Cash Flow, iwoca, YouLend, Optimum Finance en FIBR hebben hun integratie met de Funding Cloud (™) afgerond en profiteren inmiddels van deze innovatieve technologie. Zij zijn ook gebaat bij het platform dat tevens een zeer efficiënt kanaal is voor klantenwerving. Funding Options verwacht dat tegen het eind van 2021 meer dan 30 kredietverstrekkers in het VK de platformintegratie hebben voltooid.

funding cloud

Voor mkb-ondernemers is het een grote uitdaging om de weg te vinden tussen de verschillende soorten kredietmogelijkheden in een sterk gefragmenteerd financieringslandschap. Funding Cloud (™) stuurt een gecentraliseerde marktplaats aan waar vraag en aanbod samenkomen. Het stroomlijnt het proces voor alle betrokken partijen, geeft mkb-ers snel duidelijkheid, en verlaagt de wrijvingsbelemmering voor kredietverstrekkers, wat de hele markt efficiënter maakt. Funding Cloud (™) maakt slim gebruik van data-analyse, Open Banking API’s en kunstmatige intelligentie, waardoor via een dynamische single customer journey klanten direct kunnen zien wat hun financieringsopties zijn. Mkb-ers kunnen gemakkeljk de producten en kredietverstrekkers vinden die het beste bij hun omstandigheden en behoeften passen.

Funding Cloud (™) kan bindende offertes en kredietbeslissingen direct en in real-time leveren dankzij een een tweerichtingsverkeer van diepgaande, digitale informatie. De innovatie is een mijlpaal voor de kleinzakelijke financieringsmarkt en Funding Options kan zo voortbouwen op zijn vermogen om een snel financieringsbesluit te geven. Zo heeft Funding Options een nieuw record van aanvraag tot goedkeuring neergezet van 20,614 seconden. Het vorige record duurde slechts twee minuten en 56 seconden. Kredietnemers die niet aan de voorwaarden voldoen, krijgen gratis inzicht in de financiële gezondheid van hun onderneming en de stappen die zij kunnen nemen om de volgende keer wel een positieve uitslag te krijgen.

Het platform doet het zware werk voor kredietverstrekkers, maar zij behouden wel de controle waar nodig, bijvoorbeeld bij de assurantie van leningen. Zij beheren hun kredietproductportfolio via een eigen web portal. De Funding Cloud (™) is datarijk en kan aan iedere aanvrager een kredietscore toewijzen. Zo kunnen ondernemers zien wat hun kans van slagen is bij de aangesloten kredietverstrekkers en welk financiëel risico zij lopen.

Simon Cureton, CEO van Funding Options zegt: “Onze missie is om een platform te bouwen voor holistische, digitale mkb-oplossingen om het mkb passende financieringsopties te bieden. We zijn erg blij dat de nieuwe Funding Cloud (™) een onderdeel is van dat traject. Met het platform kunnen we de mkb-klantenwerving en matching met onze kredietpartners in het Verenigd Koninkrijk opschalen. Op de korte termijn ligt onze focus op de platformintegratie van meer kredietverstrekkers en de introductie van de Funding Cloud in Nederland in de tweede helft van dit jaar. In de toekomst kunnen we een groot aantal data-gestuurde mkb-diensten aanbieden via een volledig digitale klantenreis. COVID-19 heeft de zakelijke mkb financieringsmarkt in de schijnwerpers gezet. Funding Cloud (™) kan samen met onze bewezen klantenwervingsmethode het mkb financieringslandschap volledig transformeren.”

John Davies, Executive Chairman bij Just Cashflow zegt: “Werkkapitaal is voor iedere onderneming essentiëel. Om te kunnen groeien en hun winstgevendheid te verhogen, verwachten onze klanten zowel flexibiliteit en een snelle besluitvorming bij het afsluiten van krediet. De manier waarop de technologie van Funding Options dit mogelijk maakt is ongekend en we zijn dan ook zeer verheugd dat we als één van de eerste kredietpartners geïntegreerd zijn met de Funding Cloud (™). We kunnen zo ieder klant op een zeer persoonlijke manier bedienen, en snel en efficiënt het meest passende product voor ze vinden.”

Christoph Rieche, CEO en co-founder van iwoca voegt toe: ‘Bij ons draait alles om ‘ingebouwde financiering’ (embedded finance). Met onze technologie en deze integratie kunnen we op maat gemaakte leningen aanbieden via onze partners - waaronder Funding Options met de Funding Cloud (™). Wij zijn van mening dat ondernemers krediet moeten kunnen krijgen wanneer ze het nodig hebben. En niet via omwegen, maar gewoon via diensten die ze al gebruiken, bijvoorbeeld een factuurbeheersysteem, boekhoudapps, maar ook via online marktplaatsen. Met de Funding Cloud (™) kunnen we onze eigen kredietverlening opschalen en meer mkb’ers bereiken zodat zij sneller en gemakkelijker krediet kunnen afsluiten voor herstel en groei.”

Aleks Kudic, CTO bij Funding Options zegt: “Toen we begonnen met de ontwikkeling van de Funding Cloud (™) vroegen we ons af hoe het ideale mkb-kredietplatform er uit zou moeten zien. Om dit waar te maken, hebben we de klant centraal gesteld en bij iedere stap van de klantenreis gevraagd wat hun verwachtingen zijn. Voor klanten zijn drie vragen belangrijk: hoe snel krijgen zij een financieringsbeslissing; wat zijn de kosten van de lening; en welk bedrag kunnen ze maximaal lenen? We hebben de wrijvingsbelemmering kunnen wegnemen door strategische samenwerkingsovereenkomsten in open banking, open accounting en kredietwaardigheidschecks aan te gaan. Ondernemers krijgen zo de best passende offertes en het geeft kredietverstrekkers de zekerheid dat aan alle zorgvuldigheidseisen is voldaan. In de toekomst willen we het opschalen zodat het data-rijke platform als clearinginstelling voor mkb-leningen fungeert. Zo kan het mkb nog sneller schakelen.”

Funding Options

Editorial team

)))

Elke maand handige tips en inzichten ontvangen?

Schrijf je hier in om onze maandelijkse update direct in je inbox te ontvangen.